Sürükleyici sunumlar: Porsche karma gerçekliğe nasıl adım atıyor

0
804

Porsche, medyaya yeni nesil sürükleyici ürün tanıtımları ve teknik brifingler sunmak için karma gerçeklik ve mekansal bilgi işlem teknolojisindeki en son gelişmeleri kullanıyor.

Yakın zamanda yeni, tamamen elektrikli Macan’a odaklanan bir Teknoloji Atölyesi’ne giren herkes, yeni bir bilim kurgu filmi setine veya fütürist bir performans sanatı enstalasyonuna rastladığını düşündüğü için affedilirdi. Yeni çıkan Meta Quest 3 kulaklıklarını takan mühendis ve medya grupları, beklenmedik bir zarafetle hareket ediyor, ince havayı işaret ediyor, çömeliyor, eğiliyor ve bakıyorlardı; tüm niyetleriyle, bir doğaçlama dersi yürüten bir tai chi grubuna benziyorlardı.

Geçmişte ve hatta bugün bile bazı durumlarda, medya etkinliklerindeki sunumlar, mühendislerin sayısız PowerPoint slaydını tıklattığı sırada sıra sıra gazetecilerin notlar karalamasından oluşuyordu. Format, meydan okunmaya hazır bir statükodur.

Birkaç yıl önce,Taycan AR Etkinlik Uygulaması yalnızca bir iPhone kullanarak, artırılmış gerçekliğin Taycan’ın derin mühendislik ayrıntılarını ve benzersiz teknik özelliklerini sergilemek için nasıl derinlere inebileceğini gösterdi.

Karma Gerçeklik, Atölye, 2024, Porsche AG

 

Artık Porsche, daha sürükleyici ve bilgilendirici bir deneyim yaratmak amacıyla, sanal nesnelerle ve hatta uzaktan katılan diğer kullanıcılarla hareket etmenin ve onlarla etkileşim kurmanın mümkün olduğu üç boyutlu bir ortam oluşturmak amacıyla karma gerçeklik (MR) teknolojisini kullanıyor. Dünyanın her tarafından.

Dünyalar çarpıştığında: karma gerçeklik

Karma ve sanal gerçeklik teknolojisi meta veri tabanı için temel bir araçtır. Metaverse terimi, çeşitli dijital platformları kapsayan sürükleyici bir sanal alanı ifade eder. Her ne kadar gerçek anlamda birlikte çalışabilirliğe sahip bir metaveri çok uzakta olsa da Porsche, potansiyelini gösterme konusunda büyük ilerleme kaydediyor. Kullanıcılar, doğrudan görüntüleme özelliğine sahip kulaklıkları kullanarak, not yazmak veya telefon kullanmak için yeterli çözünürlükte gerçek çevrelerini ve sanal 3D varlıkları görebiliyor. Bu, sanal gerçeklik düzeyindeki sürükleyiciliğin, kişinin kendisini gerçek fiziksel alana yönlendirme yeteneğiyle birleşimini sağlar. Bazı kişiler, başkalarıyla aynı odada VR kulaklığı takma fikrinden hoşlanmaz; bu nedenle, gerçek dünyaya ‘bağlı’ kalma yeteneği, MR’ın önemli bir avantajıdır. VR, kullanıcıyı etkili bir şekilde sanal bir ortama taşırken, MR’ın bu uygulaması, çevreleri bağlamında sanal dünyayı kullanıcıya getiriyor. Dahası, tüm bunlar kesilmiş modellerin veya diğer fiziksel varlıkların üretilip dünyanın her yerine gönderilmesi gerekliliğini ortadan kaldırıyor; bu da maliyet ve kaynak tasarrufu konusunda önemli bir potansiyelin altını çiziyor.

Geleneksel içerik, yenilikçi sunum

Bu tür fiziksel destekler, örneğin yeni bir model serisinin teknik özelliklerinin açıklanmasında son derece değerli araçlar olabilir. Ancak MR’da 3 boyutlu modellerin üstün avantajlarından biri de görüş alanı içerisinde manevra kabiliyetidir. Sanal modelleri farklı açılardan ve perspektiflerden görüntüleme yeteneği, görüntüleri ekranda izlemekten çok daha derin ve daha çabuk ulaşılan bir anlayış düzeyi sağlar. İçerik, dikkati kolayca tartışılan alanlara yönlendirilebilen izleyici için önemli ölçüde daha anlamlı hale gelir. Örneğin, belirli parçaları izole ederek veya daha önce gizlenmiş olan parçaları görmek için patlatılmış model görünümüne geçerek. Bu, ayrıntılı bir teknik slayt gösterisinin ayrıntı düzeyini ve içgörüsünü, fiziksel bir serginin perspektifi ve görsel etkisiyle bir araya getirir.

 

Karma Gerçeklik, Atölye, 2024, Porsche AG

Son çalıştaydaki mühendislerden ve sunum yapan kişilerden biri, “Bu şekilde sunum yapmak artık alışkanlık haline gelmiş gibi geliyor” diyor. “İçeriğin hikayesi geleneksel bir sunum gibi işliyor. Notlarınızı yalnızca sunum yapan kişinin görebileceği sanal bir panoda tutuyorsunuz ve ekranın sınırlamalarından bağımsız, gerçek boyutlu, sürükleyici 3D animasyonlara tıklıyorsunuz; sunumun içinde, sunumla çevrelenmiş halde duruyorsunuz.”

Paha biçilmez bir kaynak

Çalıştaydaki sanal öğelerin gerçeklik duygusunu ve çözünürlük kalitesini öven gazetecilerden de olumlu tepkiler geldi. Pek çok katılımcının kulaklıklarının altında şaşkınlık ve mutluluk ifadeleri göze çarpıyordu: sanal unsurlar ortaya çıkarken ve teknolojinin potansiyeli netleşirken gülümsemeler bir arada ortaya çıktı. İngiliz otomobil gazetecisi Alex Goy, “Gerçekten büyüleyiciydi” diyor. “Bunun paha biçilmez bir kaynak olduğunu düşünüyorum. Sunumda neredeyse elle tutulabilirlik var […] onun üzerinden geçebilir, uzanabilirsiniz ve her şey ölçeklenebilir, böylece ürün hakkında, içinde neler olduğu ve ne yapabileceğiniz hakkında daha derin bir izlenim edinirsiniz. bunu kesinlikle 2 boyutlu bir gösteriyle veya ekrandaki bir grafikle elde edemezsiniz.”

Yarına bakıyorum

Porsche, otomotiv sektöründe bu teknolojiyi ilk benimseyenlerden olmasına rağmen, bu teknolojinin potansiyelini anlama konusunda yalnız değil. P&S Intelligence’a göre, 2030 yılına kadar metaverinin 1,5 trilyon dolarlık küresel piyasa değerine ulaşacağı tahmin ediliyor ve bunun 16,5 milyar doları yalnızca otomotiv endüstrisinden gelecek. Daha genç pazar grupları şu anda meta veri deposu kullanıcılarının büyük çoğunluğunu oluşturuyor; Ankete katılan Z kuşağının yüzde 56’sı, bir arabayı ilk kez sanal olarak deneyimleme fırsatına sahip olsalar satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğunu söyledi. Bununla birlikte, tüm yaş gruplarının dijital ilgisi arttıkça metaverse deneyimleriyle algılanan alaka düzeyi de artacaktır.

Karma Gerçeklik, Atölye, 2024, Porsche AG

Artık MR teknolojisinin bu uygulaması kanıtlandığına göre Porsche, sunum deneyimlerini çeşitli şekillerde daha da geliştirmek için potansiyelini kullanmaya devam edecek: farklı konumlardan katılan konuklarla etkinliklere ev sahipliği yapmak (telepresence); daha karmaşık modeller ve animasyonlarla sürükleyicilik hissini arttırmak; sanal varlıklarla daha fazla fiziksel etkileşimi kolaylaştırmak; ve çok daha fazlası. Bu prototip gösterileri yalnızca olasılıkların yüzeyini çizdi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz