Fiat radikal karar verip en ikonik modeli olan Fiat 500 için tamamen elektrikli olarak üretilmesine karar verdi. Elektrikli otomobillerin aksine daha şık ve daha dikkat çekici bir imza atmak içinde farklı bir yola başvurdu. Elektrikli Fiat 500, üç ikonik İtalyan moda markasının “giydiği” tasarımlarıyla göze çarpan bir yenilikle ilk adımını attı…
Fiat, İtalya’nın koronavirüs salgını ile bağlantılı olarak neyi beklediğini bilmediği Mart ayının başında Milano’daki Tasarım Müzesi’nde ilk beşin yeni neslini sundu. Fiat için bu önemli bir andı, çünkü yeni Fiat Yeni 500 saf bir elektrikli otomobile dönüştü. Fiat geçmişte olduğu gibi emisyon içermeyen hareketlilik vizyonuna da dikkat çekmeye çalışıyor. Yeni Fiat 500′ ün her galasında, özellikle ünlü Turin Otomobil Fuarı’nda, Pininfarina, Bertone ve Italdesign gibi İtalyan tasarım stüdyolarının atölyesinden gelen konseptlerle baharatlanmak gelenekseldi. Ancak, bu defa Fiat İtalyan moda evlerine yönünü çevirdi.
Yeni 500, Armani, Bvlgari ve Kartell tarafından düzenlenen galasında “Şık giyindi”.
Üç ünlü duayen tasarımcı Giorgio Armani, Bvlgari’den 500 Mai Troppo ve Kartell ile en şık Fiat 500’ler oluşturuldu. Her birinin yeri doldurulmaz bir karakteri var.
Giorgio Armani
Armani, Fiat 500’ün gövdesini ipeksi bir etkiye sahip gri-yeşil bir renkle boyadı ve lazer bir dağlama kullanarak yüzeyde belirli bir kumaş benzeri yapı yarattı.
İç kısım, gözenekli ahşapla kaplı gösterge panelinin aksine gri taneli Poltrona Frau deri ile rafine edildi. Amaç, Armani / Casa serisinin tipik şık tarzına ulaşmaktı.
Tümü, bronz metal detaylarla bezendi. GA logosu şeklindeki tekerlek disklerinde ve kehribar renkli pencerelerle tamamlandı.
Bvlgari
Bvlgari, Fiat Yeni 500 hakkındaki yorumunu “500’ün ayrılmaz bir simgesi olan” La Dolce Vita “stiline dayandırdı. Bvlgari onu kaçırılmaz bir mücevher parçası olarak simgeleştirdi. Fiat 500 Mai Troppo gövdesi safran rengi ile inci efekti ile kaplandı. Vernik, mücevherlerden elde edilen altın tozu parçacıklarını içeriyor, bu yüzden Roma üzerinde parlak bir gün batımını temsil ediyor.
Cilalı altın tasarımı orijinal krom şeritlerde ve ön maske üzerindeki yazıt 500’de bir yer buldu. Jantlarda yıldız şeklinde Bvlgari logosu yerini almış.
Gösterge panosu, önceki Bvlgari koleksiyonlarından zarif eşarpların tasarımı ile ipekle döşenmiş adeta. Koltuklar Diva nakışlı gri-yeşil deri, altın detaylar ve yine eşarplardan esinlenen motiflerle kaplı. Pastanın üzerindeki krema gibi konumlandırılmış olan direksiyon simidindeki 500 logosuna yerleştirilmiş üç yarı değerli taş sizi bambaşka bir dünyaya götürüyor (ametist, topaz, sitrin).
Kartell
Plastik mobilya üreticisi tanınmış Kartell, aynı derecede yaratıcı bir yaklaşımla sunmuş konseptini. Merkezi motif, eşsiz ayna mavisi rengi Kartell Mavisi’dir.
Bu, metal, cam, kauçuk veya plastik gibi tüm yüzeyleri ve her türlü malzemeyi kapsadığı için tüm aracı tek bir nesne haline getiriyor. Yani lastikler ve pencereler de mavidir.
Bütün, geri dönüştürülmüş polikarbonattan yapılmış Ferruccio Laviani’nin deseninden ilham alan şeffaf bir yapı ile tamamlanmaktadır.
Dikiz aynalarını veya tampon parçaları aynı incelikle ve aynı renkle dizayn edilmiş. Bu desen direkt tasarımın kabine de aktarıyor. Kartell’in mobilyalarında kullandığı% 100 geri dönüştürülebilir polipropilenden yapılmış koltuk döşemesinde farkını ortaya koymuş.
Ne yazık ki, tasarım üçüzleri nadir birer eser olarak kalacak. Hiçbiri üretime geçmiyor. Akıldaki soru da, elektrikli FIAT 500’ün ticari başarısını arttırmaya yardımcı olup olmayacaklarıdır. Yeni 500 elektrikli otomobil sınıfında kaybolmayacak olsa da, teklifte klasik 500’ü temsil etme şansı zor gibi…