SÜRÜŞ İZLENİMİ: “NISSAN NAVARA” Hayalinle Öne geç

11412

Oldum olası Pick-Up’ ları çok severim. Pick-up’ ların söz sahibi Nissan Navara’ yı İstanbul- Ürgüp-Kayseri yollarında kullandık. Alternatif bir tatil arayışındayken neden bir kültür yapmıyoruz diye bir ses geldi ekipten…

Hem asfaltın hem arazinin tadını verecek bir araç araştırıyoruz. SUV veya Pick-up arasında kalmışken “Navara” ismini duyunca kararımız bir anda Pick-up a döndü. Sabah valizlerimizi  Navara’ nın kasasına yüklemeyi planlıyorduk ki arka koltuk mesafesindeki genişlik fikrimizi değiştirmemize sebep oldu. Ekipmanlarımız ve valizlerimizi arka koltuğa yerleştirip yola koyulduk.

Uzun yoldaki konforu gerçekten yaşamanız lazım. Otoyolda hız sınırı olmasa asfaltı kazıyacak neredeyse. Sollamalarda ki başarısı  bir otomobilden farksız.

Yol üstünde Bolu’ ya gelmişken Gölcük ve Abant a uğramadan olmazdı… Gölcük kışın ayrı bir güzel. Daha uzun bir süre gezmek için mutlaka tekrar gelme kararı alıp yola devam ediyoruz.

Yol şartları yağmur , çamur, güneş derken Kapadokya’ ya ulaşıyoruz. Ciddi anlamda yaptığımız kilometrelerce yola rağmen hala yol yapmak için bahaneler üretiyoruz. Keyifli sürüşü bizde yorgunluk adına bir his yaşatmadı.

Ürgüp’ ün ünlü mağara otelimizde dinlenip ertesi güne yol hazırlığımızı yapıyoruz.

Mağara oteller demişken gerçekten çok farklı bir deneyim. Hele içinde şöminesi de varsa  sizi bambaşka diyarlara götürür.

Ertesi gün gün ağarır ağarmaz yola koyuluyoruz. Dört lastikten çekişli Navara ile geldiğimiz için yol korkumuz yok.  Doğal yapısı bizi büyülüyor Kapadokya’ nın… Uzaklardan görülen Erciyes Dağı size uzaklardan el sallayan bir dost sıcaklığı veriyor. Bir anda kararımızı değiştirip Kayseri’ ye çeviriyoruz direksiyonu. Yol boyunca yemekleri konuştuk mantıyı, pastırmayı, sucuğu  derken yol bizi Erciyes Dağına götürdü. Bize el sallayan o uzaktaki dostu kucaklar gibi bir hisle Erciyes Dağındaydık. Kamp alanlarını biraz kar biraz çamur sarmalamaya başlamıştı. Navara’ nın görev alanı bu deyip girdik karlara… Çamur ve kar arasında 4X4’ ün keyfi bir başka diyarlara sürüklüyor bizi. Çekimlerimizi yapıp yola koyuluyoruz. Tertemiz asfaltı çamurlu lastiklerimizle koyuluyoruz İstanbul’ a doğru. Yol boyunca herkes bizim çamurlu halimize bakıyor.

Bir yemek molası verip enfes mantının tadına bakıp alışverişimizi yaptıktan sonra yola devam ediyoruz…

Her şey o kadar güzel ki, kayserinin enfes mantısını yedik, pastırmalarımızı sucuklarımızı aldık ve altımızda keyiften şımartan bir SUV keyfi yaşatan NAVARA!

İstanbul’ a geldiğimizde şehrin dar sokaklarının sıkışıklığı ve trafiğin çarpıklığı her ne kadar bizi zorlasa da Navara’ nın keyfi damağımızda kaldı diyebiliriz. Hem sürüş konforu hem yakıt avantajı gerçekten çok şaşırttı bizi. Uzun yolda ortalama 7.2 lt/ 100Km ile, arazide kullanım oranına göre değişkenlik göstererek 9-9.7 lt olarak gözlemledik.

Aracımız dizel 2.3 dCi motor, 4X4 manuel şanzımana sahip TEKNA paketiydi.