Uzun Yol Testi : Şehrinizin Yeni Simgesi Citroen C5 Aircross SUV

11104
Citroen C5 AirCross SUV Konya da

Citroen C5 Aircross SUV’ nin de isminde vurgulanmak istenen “SUV” tabirininin çok daha üstünde özelliklere ve donanıma sahip farklı bir araçtan bahsecedeğiz…  Siz kendinize SUV araç diye alıyorsunuz ailenizin bireyi olup çıkıveriyor. Uçan halı teknolojisine sahip Citroen C5 Aircross SUV,ilerleyen zamanda ilgi odağı üzerinde toplayarak alanını büyütmeye devam ediyor.

Citroen, SUV listesine eklediği en özel aracı olan Citroen C5 Aircross SUV, Türkiye lansmanından sonra satış rakamlarının yanısıra kendi hayranlarını yaratmaya başladı bile. Sessiz bir reklam kampanyası yönetilir gibi herkesi kendinden konuştur oldu. Citroen C5 Aircross SUV Lansmanda kulandığınız zor ve bozuk yol kuşullarında konforuyla kendini bize de sevdirmişti. Şehir içi yaptığımız testler bu sevginin bir tutkuya dönüşeceğini hissetmiştik.

Citroen C5 AirCross SUV Adana'da

Peki sadece şehir içinde mi kullanacağız bu SUV’yi.  Uzun yolda  saatlerce bu SUV’ nin kullanımı, bizde nasıl bir etki yaratıyor? Uzun yol yapanlar bu aracı aldığında nasıl bir keyif alacaklarını çok merak ettik doğrusu… O zaman bu merakı gidermek için harekete geçmek gerekiyor diye düşündük. Aracaımızı ve rotamızı işaretleyip hazırlıklarımızı tamamladık. Geriye kalan koltuğumuza oturup masajımızı açıp, “Start” tuşuna basmak.

Citroen  C5 Aircross SUV test aracımız SHINE donanım paketi, 1.5 BlueHDi motor ve 130 HP güce ve efsane S&S EAT8 tam otomatik şanzıman sahip. Elektrik koltuklarımızı ayarlayıp direksiyon mesafemizi kendimize göre konumlandırıyoruz. Bu arda kablosuz multimedya ve kablosuz telefon şarjı özelliğini de çok sevdiğimizi belirtelim. Telefonumuzu da da ilgi alanımızdan uzaklaştırıp güvenli sürüş gereklerini yerine getiriyoruz.

Hedefteki ilk durağımız Konya… Yaklaşık yedi saat sürecek yolculuğumuza başlıyoruz. Gece yola çıktığımız için trafik sorunu ile karşılaşmamayı umuyoruz. Saat 00:00 yolculuk keyifle başlıyor. İstanbul-ankara otobanı boyunda dikkat ettiğimiz husus hız limitiydi. Sürekli hız limitlerini gösteren ve hızı aştığınızda uyaran sistemi var  ama gaza yine de biz basalım istedik. İlk Etapta hız sabitleyiciyi kullanmadık.

Sürüş esnasında hızımızın farkına varmadan yükseldiğini görünce hız sabitleyiciyi aktif ettik. Bu arada bize iki saatte bir kahve içmemiz için direktif veren sistemi de pek sevdik dogrusu… Bu arada bu sistem 65 Km/s üzerinde iki saat durmadan hareket ettiğinizde sizi uyarıyor. Bu sayede zamanın farkına vardık.

Ankara-Konya yolu ise farklı bir keyife imza attık. Meşhur “Konya Yolu”nda.  “Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi”ni etkinleştirip hızımızı sabitledik.Bu sistemde aracımız güvenli bir şekilde kontrol edildiği için sürüş esnasında araç hızını ve yönünü yönetmemize gerek kalmıyor. Ama Otoyol Sürüş Destek Sistemi’nin çalışması için ellerinizin her daim direksiyon üzerinde olması gerekiyor. Doğal olarak dilediğiniz zaman kontrolü ele alabiliyorsunuz. Bunula birlikte Akıllı Far Asistanı özelliği devreye girdi. Siz uçsuc bucaksız yolda giderken uzun farları kendi yakıp, araç geldiğinde sürüş güvenliğini koruması adına otomatik kapatan sistemi çok sevdik. Konya’ya kadar hiç yorulmadan bol sohbetli ve bol konforlu bir yolculuk ile ulaştık. Yediğimiz içtiğimiz bize kalsın biz yolculuğumuza devam edelim 🙂

Konya’yı, Mevalana’yı gezdikten sonra ikinci rotamız olan Adana için tekrar yola çıkıyoruz. Uzun ve düz bir yol… Otoyol Sürüş Destek Sistemi’ni tekrar devreye alıyoruz. Adana’ya kada sadece direksiyonu tutarak arada araca “buradayım elim direksiyonda ” sinyali vererek  ulaştık.

Zorlu olmayan ama uzun sayılabilecek olan rotamızın tam yarısına ulaşmıştık. Yaklaşık Bininci kilometremizi yaptık. Konya’da olduğu gibi Adana’ da da Citroen C5 Aircross SUV ilgileri üzerine toplamıştı. Yemek yediğimiz, oturup dinlendiğimiz her yerde, trafik ışıklarında beklerken gözlerin üzerimizde olduğuna alışmıştık.Artık soruları da cevaplamaya başlamıştık ve soruları cevaplamaktan da keyif alıyorduk doğrusu…

Konya’dan ayrılmadan önce şehrin simgesine yakışan bir fotoğraf çekmiştik, şimdide Citroen C5 Aircross SUV’ u Adana’da şehrin simgesinin yanına konumlandırmalıydık. Çünkü şehir bu konforu ve bu kalitesi simgesine eklemeyi hakediyor. Sabancı Merkez Camii’nin yanına konumlandırıp çekimlerimizi tamamlıyoruz. Adana’nın bir çok noktasında geziyoruz Modern ve çok güzel bir şehir. Özellikle caddeleri parkları mesire alanları narenciye ağaçları ile dolu. Ama maalesef fazla vaktimiz yok,buu eğlenceli şehri bırakıp İstanbula dönmemiz gerekiyor.

Citroen C5 AirCross SUV Konya da

Rotamızın diğer yarısı olan dönüş yoluna geçerken yine ben kullanmak istiyorum. Yaklaşık Bin kilometre yaptığımız halde hiçbir yorgunluk belirtisi yok. Yaklaşık dokuz saat sürecek olan İstanbul yolculuğumuz için yola çıkıyoruz. Geldiğimiz rota üzerinden İstanbul’a bin kilometre daha yaparak geliyoruz.

Citroen C5 AirCross SUV Adanada

Saatlerce kullandığımız otomobilden inerken farkettim ki ilk defa böyle bir yolculuktan sonra  defa esnemiyorum gerilmiyorum sırtımı belimi tutup sağa sola sallamıyorum. İndikten sonra aracımı inceleyip uzun uzun bakıyorum seyrediyorum resmen…

Yaklaşık 2250 Km yaptık.Yakıt durumumuz  5.9lt/100 km olarak veriyor yol bilgisayarı. Bu konforlu sürüş için gayet ekonomik. Dört kişilik bir ekipe yolculuğumuzu yaptık.

Yolculuğumuz boyunca Şoför koltuğunu uzun uzun deneyimledik. Açılabilir cam tavanın ferahlığını hem gece hem gündüz yolculuğunda hissettik. Diğer koltukta oturanlar neler hissetti hemen buna da değinelim.

Ön sağ koltuk, şoför yanı manzara sizin önünüz açık bir co-pilot olarak ilerliyorsunuz harika.. tavan ve diz mesafesi gayet iyi.. Orta kolçakın genişliği burada ki yolcuya yarıyor çok yrahat.. Şoför koltuğundan farklı olarak koltuk masaj yapmıyor.

Arka koltuk deneyimlerini şöyle aktaralım , 177 boyunda ve 98 kilodaki bir yolcunu için gayet ferah bir arka koltuk yaşam alanı mevcut.

Dediğimiz gibi tavan ın yuksekliği ve cam olmasının getirdiği bir ferahlık var. Arka koltukları ileri-geri hareket etmesi ve sırt bölgesinin ayarlanabilir olması arka koltuklar için çok değerli bir ekstra durum olmuş. Bu durumu ben çok beğendim.

Citroen C5 AirCross SUV Adanada

Bagaj hacmi de çok zengin. 580 litrelik bir bagaj hacmine sahip, ancak bu sadece hikâyenin başlangıcı. Kızaklı arka koltukların en ileri konuma getirilmesiyle bu hacim 720 litreye ulaşıyor ve sınıfının en büyük bagaj hacimlerinden biri elde ediliyor. Bu durumda geniş ve çocuklu aileler ile seyahat edenlere büyük kolaylık sağlıyor. Durun bagaj için konu bitmedi; Arka koltukların katlanmasıyla ise 1630 litrelik devasa birbagaj kullanıma sunuluyor.

Sonuç olarak Citroen C5 Aircross SUV son zamanların en beğendiğin en konforlu araçların listesinde zirveyi zorluyor. Ama araya fiyat performans konusu dahil olduğunda liderlik koltuğunun sahibi oluyor.

Türk aile yapısına da uygun olan geniş aile aracı olarak tercih sebebi olacaktır. Yakıt tasarrufu, konfor, gece ve gündüz sürüş güvenlik destek birimleri ile çağının ötesinde bir aile veya hobi aracı olarak konumluyoruz.

Araç ile ilgili teknik bilgi ve güncel fiyat istesine ise BURAYA tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Yazı ve fotoğraflar Fashion4car.com ve Fashion4car Dergisine aittir. Kısmen veya tümü İzinsiz kaynak gösterilmeden yayınlanamaz